Ano, není divu, takový zdánlivě nenápadný postup vzhůru, třeba jen o několik příček, anebo hned o několik stran ve výpisu směrem dopředu, je jistě důvodem k velké radosti. Tato „malá“ změna znamená, že si vás všimne mnohem více návštěvníků, těch, co ve vyhledávačích po něčem pátrají. A čím více lidí navštíví vaše webové stránky, tím více zákazníků získáte. Vždyť ti, kdo ve vyhledávačích po něčem pátrají, ať už se jedná o služby, zboží, anebo cokoli jiného, to dělají mnohdy se záměrem něco nakoupit a získat. Takže když vaše webové stránky navštíví, tak se právě vy můžete stát těmi, kdo jim učiní svou nabídku.
Jakmile potenciální zákazník navštíví váš web, pak už stačí jen trochu obchodnické zručnosti k tomu, abyste mu něco prodali.
Nicméně to první a zásadní, co je třeba zařídit, je to, aby někdo na vaše webové stránky skutečně zavítal. Může to být s podivem, ale i když budete mít ten nejkrásnější a nejpoutavější web široko daleko, tak to ještě zdaleka neznamená, že vaši prezentaci někdo uvidí. Na internetu jsou na jednu stranu všichni, ale na druhou stranu si vás tam vůbec nikdo všimnout nemusí – pokud vás nebude cíleně hledat.
A k tomu vedou v zásadě dvě cesty – buď zná někdo přímou elektronickou adresu vašeho webu a chce ji cíleně navštívit, anebo vám pomůže reklama, která ho tam nasměruje ve chvíli, kdy takový člověk hledá něco, co vy sami na svém webu nabízíte.
Internetový marketing může mít mnoho podob, a záleží jen na vás, která se vám bude nejvíce zamlouvat. Jedním z jeho nástrojů je seo, neboli optimalizace webových stránek pro vyhledávače. Tento nástroj pracuje relativně pomalu, ale efektivně. Za pár měsíců vás dokáže ve vyhledávačích posunout na pozice, kde vás nikdo z potenciálních zákazníků nemine. A k tomu, abyste slavili úspěch s prodejem zboží, anebo služeb mnohdy stačí, když budete dobře vidět.